Tõhus turundusstrateegia ja läbimõeldud turundusplaan on iga eduka ettevõtte alustalad. Need aitavad määratleda ettevõtte sihtgrupi, valida õiged turunduskanalid ja kasutada ressursse optimaalselt. Turundusstrateegia koostamine hõlmab analüüsi, eesmärkide seadmist ja tegevusplaani loomist. Ilma selge strateegiata võib turundustegevus jääda juhuslikuks ja vähetõhusaks. Seetõttu on oluline omandada teadmised turundusstrateegia ja planeerimise kohta ning rakendada neid oma äris kasumlikult.
Õpi selgeks turundusstrateegia koostamine ja planeerimine
Tõhus turundusstrateegia on selgelt sõnastatud ning konkreetne. Ettevõtte turundusplaan sisaldab endas järgmisi komponente:
- turu-uuringut ja konkurentsianalüüsi, sealhulgas sihtrühma paikapanemist;
- konkreetsete mõõdetavate eesmärkide määratlemist ning nende saavutamise strateegiaid ja samme;
- turundusmeetmete plaani ehk kommunikatsioonikanalid, reklaamid ja tegevused, mida tehakse eesmärkide saavutamiseks;
- eelarvet;
- ajakava;
- tulemuste mõõtmist – näitajad ja meetodid turunduse tõhususe hindamiseks.
Tänapäeva digitaalses maailmas on oluline, et strateegia oleks sihtrühmale kohandatud. Sisu loomine, mis pakub sihtrühmale väärtust, nähtavus otsingumootorites (SEO), personaalsed e-kirjad, aktiivne kohalolek sotsiaalmeedias, koostöö influencer’ite ja teiste ettevõtetega ning tasuline reklaam on näited taktikatest, mis võivad edukalt toimida, kui neid rakendatakse läbimõeldult ja vastavalt sihtrühma vajadustele.
Ettevõtte turundusstrateegia koolitused ja kursused
Turunduskoolitusi on erinevaid – osa keskendub teoreetilistele teadmistele turunduse olemusest ja kasutatavatest meetoditest, samas kui praktilisema suunaga koolitused pakuvad võimalust koostada esmane turundusstrateegia või -plaan oma ettevõttele. Kursustel võidakse käsitleda sihtgruppide määratlemist, internetiturundust ja turunduseelarve koostamist, aga ka näiteks kodulehe loomist ühe turundusmeetmena. Samuti õpetatakse, kuidas kasutada erinevaid turundusstrateegiaid, sealhulgas B2B turunduse strateegia, sotsiaalmeedia strateegia, väljakutse strateegia ja makstud meedia strateegia. Väikeettevõtte turundusstrateegia nõuab sageli paindlikku lähenemist ja nutikaid lahendusi, mida koolitustel põhjalikult selgitatakse.
Miks on turundusplaani loomine oluline?
Turundusplaan on detailne tegevuskava, mis aitab ettevõttel oma turundustegevusi struktureeritult ja järjepidevalt ellu viia. Turundusplaani koostamine hõlmab sihtturgude analüüsi, kanalite ja sõnumite valikut ning turundustegevuste ajastamist. Sotsiaalmeedia turundusplaan on eriti oluline, kuna tänapäeval aitab see kiiresti ja tõhusalt, ning tihti ka tasuta, sihtgrupini jõuda. Ilma hästi läbimõeldud turundusplaanita võib turundustegevus jääda ebaefektiivseks ja kulukaks. Seetõttu on oluline omandada vajalikud oskused turundusplaani koostamiseks ja selle elluviimiseks, et tagada ettevõtte pikaajaline edu ja kasumlikkus.